شماره یک

و آنچه من می بینم...

شماره یک

و آنچه من می بینم...

یک سوم در صفها !



س. ن. : شماره یک ها هیچوقت خوشبخت نیستند ، چون همیشه نگران این هستند که شماره دو شوند !



صف
صف پدیده ای مختص جوامع بشری است و عامل انسانی همیشه در آن دخیل می باشد بهمین دلیل است که شما هیچگاه در بین حیوانات صفی را مشاهده نمی کنید ! صفها در اثر ازدحام افرادی که خواهان دریافت خدمت یا کالایی هستند بصورت کاملا خودجوش و پیش بینی نشده بوجود می آیند . عده ای از کارشناسان بر این باورند که هنگامی که ارائه دهندگان کالا یا خدمات از عرضه آن (کالا یا خدمات) در مدت زمان کوتاه یا بصورت زمانبندی شده عاجز باشند ، بصورت فرضی صف ایجاد شده و افرادی بصورت قطعی در آن جای می گیرند !
عموما در صف (صفها) اتفاقات مهمی از قبیل آشنایی ها ، دوستی ها ، برخوردها (اعم از خشن  یا آرام) و ... رخ می دهد که با توجه به نوع صف ، میانگین سنی افراد و موضوع صف متفاوت بوده .
صفها به دو دسته تقسیم می شوند : صفهای منظم و صفهای آشفته . صفِ منظم صفی است که در آن فرد بعد از مدت زمان نسبتا مشخصی از انتهای صف به ابتدای آن رسیده و شخصی که دیرتر به صف پیوسته باشد از کسی که زودتر در صف قرار گرفته باشد دیرتر به ابتدای صف می رسد از کسی که زودتر در صف حضور داشته !!! ولی در صفهای آشفته هیچگونه قانونی وجود نداشته و قدرت بدنی بالا ، پرروئی ، سرعت العمل و تیزهوشی از عوامل موفقیت اشخاص حاضر در این گونه صفها می باشد ؛ لازم بذکر است که صفهای آشفته زمانی بوجود می آیند که عامه مردم  -به اشتباه- فکر می کنند صفی وجود ندارد !
گفتنی است که در هیچ یک از انواع صفها ، مدت زمان لازم برای رسیدن به ابتدای صف هیچگاه  قابل محاسبه و پیش بینی نبوده و صرفا به شانس ، قضا و قدر ، شرایط آب و هوایی و هر چیز بی ربط دیگری بستگی دارد !
اشتراک در یک موضوع بین متفاوت ترین افراد حاضر در یک صف ، از ویژگی های جالب صفها می باشد !
بر اساس آخرین یافته دانشمندان و محققان ، عمر انسانها در کشورهای جهان سوم به سه قسمت تقسیم و سپری می شود : یک سوم در خواب ، یک سوم در صفها ، و یک سوم  باقیمانده در هر جایی غیر از صفها !!!!!