شماره یک

و آنچه من می بینم...

شماره یک

و آنچه من می بینم...

همسایه آزاری!



 س.ن. : تقویم و ساعت بهم یادآوری می کنن که وقتشه که چیزی بنویسم ... قوانین خود ساخته شماره یک بهم یادآوری می کنه که نمی تونم از خودم و احساساتم بنویسم ... موزیکی که همزمان با نوشتن این کلمات ، همراهیم می کنه چیزهایی رو به یادم میاره که خوشایند نیست ... و از همه مهمتر شنیدن صدای دریل کاری همسایه عزیزمان است که عنوان این یادداشت را به من یادآوری می کند !!!

 

چگونه همسایه خود را آزار دهیم ؟!

 مواد لازم : یک عدد همسایه با فرهنگ که متوسط تحصیلات خانوادگی آنها دکتراست و چندین و چند سال در کشورهای اروپایی زندگی کرده اند و بشدت نسبت به فرهنگ آپارتمان نشینی همسایه های خود حساس هستند !!!

 
۱- همیشه در راهرو ها و راه پله ها با صدای بلند با تلفن همراه صحبت کنید!

    تذکر : چنانچه دارای لهجه خاصی هستید این مورد تاثیر بسیاری دارد !


۲- آدامسهای جویده شده خود را هیچگاه دور نیاندازید ! دستگیره درها و میله راه پله ها مکانی بهتری برای چسباندن آدامسها می باشد!!


۳- کشیدن و جابجایی وسایل منزل خصوصا در زمانی که کف سرامیک باشد صدای بسیار زیبایی را تولید می کند که نباید همسایه عزیز را از شنیدن این صدای دلنشین محروم کنید !


۴- تمامی کفشهای مورد استفاده و حتی غیر قابل استفاده خود را در پشت در بگذارید ! (فراموش نکنید که داخل خانه جای این چیز ها نیست !!!)


۵- هنگام ورود و خروج از منزل خود ، درب را (تا حد امکان) محکم بسته ! (بدین ترتیب از بسته شدن آن نیز مطمئن خواهید شد! )


۶- اگر می خواهید ۵ میخ را در دیوار فرو کنید هیچگاه ۵ میخ را بصورت متوالی به دیوار نکوبید ! بلکه با فاصله زمانی ۵ دقیقه ، میخ بعدی را وارد دیوار نمائید! (با این کار نه تنها ۲۵ دقیقه روی افکار همسایتان میخ کوبی کرده اید بلکه 5 بار او را سورپرایز کرده اید !!!)


۷- زمانی که همسایه عزیز مهمان دارند و مهمانهای آنها در حال ورود و یا خروج می باشند ، بهترین زمان برای بیرون گذاشتن زباله ها است !

    تذکر : پوشیدن پیژامه و زیر پوش و دمپایی از الزامات این مرحله می باشد !


۸- فرزند بیشتر ، همسایه آزاری بیشتر !!! یادتان باشد که هیچگاه فرزندانتان را برای بازی کردن در خانه محبوس ننمائید ، بلکه به آنها اجازه دهید آزادانه در راهروها و راه پله ها تفریح کنند !

    تذکر : خریدن مداد شمعی برای کودکانتان در این مرحله الزامی می باشد !


 ...

 

توجه : چنانچه موارد گفته شده برای همسایه آزاری کافی نمی باشد کافیست از همسایه گرامی اینجانب سایر موارد را سوال نمائید .

 پ.ن. : "این همه نمک رو از کجا میاری گونی گونی خالی می کنی تو مطالبت؟!" مهم نیست که چه کسی این سوال رو پرسیده مهم اینه که :

اگر اتفاقات نه چندان خوشایند پیرامونمون که با زبان طنز اینجا نوشته می شود همانند زخمی باشد در ذهن من ، بی تفاوتی و بی مسئولیتی آدمها نسبت به این مسائل و اتفاقات ، درست مثل نمک بر روی زخم است ... و این همان نمکیست که گونی گونی در میان مطالب شماره یک می بینید ...